Cerita Lucu Menantu.

Pada suatu hari ada seorang lelaki yang separuh abad usianya dan dia
berada dalam keadaan yang runsing dan hidupnya penuh dengan masalah
sejak dia berkahwin.Ini kerana mak mentuanya seorang yang sangat
boring didunia.Lelaki itu pergi melepaskan tensionnya ditebing sebuah
sungai.Ketika sedang dia melepak dia ternampak botol lalu dia ambik
botol itu lalu membuka penutup botol itu maka alangkah terkejutnya
dia kerana terdapat seekor jin yang keluar dari dalam botol itu.Lalu
jin itu berkata master saya akan tunai kan apasaja permintaan
master.Lalu laki itu bertanya"boleh dok aku nok buak permintoe untuk
nok menghapuhke mok mentuo aku deh?Lalu jin itu berkata "ooo!mu ni
ore kelate debe mu gochoh mapuh, oop sori master"dan jin itu
menyambung lagi "kalau master nak saya nak menghapuskan permintaan
tak boleh pasai apa yang master mintak mak mentua master akan dapat
lebih sekali ganda daripada apa yang master dapat."Laki itu kata
pulak"Takpo la deh kito cubo dulu."dan jin itu setuju dan laki itu
mintak dia menjadi orang terkaya dinegerinya supaya dia boleh
mengatasi kekayaan mak mentuanya,lalu jin itu tunaikan.Lalu mak
mentuanya jadi lebih kaya darinya ,lalu laki tadi pun tension.Selepas
berpikir sehari suntuk macammana nak mengatasi mak mentuanya akhirnya
dia dapat satu penyelesaian lalu dia kata kat jin itu"Hoi!jin aku nok
mu belasoh aku separuh mapuh" Lalu jin itu belasah laki itu separuh
mampuih dan laki itu pun pulang kerumah dengan segera dan mendapati
mak mentuanya telah mampuih dibelasah jin itu kerana dia mak
mentuanya akan dapat lebih daripada apa yang diminta oleh laki

Moralnye:Jangan dengki kat orang lain, terutamanya dengan Mak Mertua.


Subscribe to Koleksi Cerita Menarik. by Email