Permintaan Terakhir
Mutusami yang sakit tenat dikelilingi saudara-mara dan isterinya, Kavita. Keempat-empat anaknya pun ada sama, cantik dan tampan, kecuali yang bongsu-kurus, hitam dan hodoh pula.Mutusami berbisik kepada isterinya, Sayang, betulkah anak bongsu kita ni daripada darah daging abang? Abang hendakkan kepastian sebelum abang meninggal dunia.Abang akan maafkan sayang kalau sayang be..."Kavita memintas,  "Ya bang. Betul, dia anak abang. Saya bersumpah, abang adalah ayahnya."Mutusami mati dengan tersenyum. Kavita pula mengurut dada, dalam hatinya berbisik, "Nasib baik dia tak tanya pasal yang tiga lagi."

Lemah Matematik Punya Pasal.
Kumin didenda supaya menulis perkataan, 'Saya minat sejarah' sebanyak 100 kali disebabkan dia gagal dalam ujian mata pelajaran tersebut. Sepuluh minit berlalu, guru sejarah datang memeriksa buku Kumin.. dia terkejut.."Kumin! saya suruh awak tulis 100 kali, tapi awak tulis 30 kali aja. Kenapa ni Kumin?"si cikgu marah. "Maaf cikgu,"jawab Kumin, "saya ni memang lemah matematik."

Anda ada Cerita Ataupun Video Yang Menarik Yang Ingin Di Kongsikan Kepada Pembaca Blog Koleksi Cerita Menarik Ini? Jika ada, Kongsikan Di sini Sekarang..

Subscribe to Koleksi Cerita Menarik. by Email