Pesan orang tua-tua maut jangan dicari, rezeki jangan ditolak. Tapi manusia ini macam-macam perangai, ada juga yang 'bingung' dan suka mencari maut, misalnya...

Suatu petang pada 1883, Henry Ziegland yang sedang berehat di rumahnya di Honey Grove, Texas, Amerika Syarikat telah diserang oleh abang bekas kekasihnya. Lelaki tersebut meluru ke arah Ziegland dan..BANGGG! dia melepaskan tembakan. Ziegland tumbang, mukanya dipenuhi darah. Penyerangnya itu kemudian membunuh diri dengan menembak kepalanya sendiri.
Selepas hening beberapa ketika, Ziegland tiba-tiba bangun. Rupa-rupanya dia cuma cedera ringan. Peluru tersebut hanya mengguris muka Ziegland kemudian menyasar ke pangkal sebatang pokok di belakangnya.
Lebih 30 tahun berlalu dan pada 1913, pokok berkenaan kini terlalu besar dan tinggi. Ia perlu ditumbangkan kerana menyesakkan halaman rumah Ziegland. Sebiji dinamit diikat pada pangkalnya dan...
DDAAAMM!! Satu letupan kuat kedengaran. Tiba-tiba peluru yang telah tiga dekad terbenam dalam batang pokok berkenaan terpelanting ke arah Ziegland. Dia rebah ke tanah dengan sebutir peluru-yang sepatutnya membunuhnya 30 tahun lalu- terbenam dikepala!

Subscribe to Koleksi Cerita Menarik. by Email